Rallijsprinta čempionāts noslēdzies ar Kurzeme 2009

entry_1521_IMG_6952Aizvadītajā nedēļas nogalē ar ralliju „Kurzeme 2009″ noslēdzies Latvijas rallijsprinta čempionāts. Liepājā tika noskaidroti divi vēl nezināmie čempioni – 4WD klasē par zelta medaļu ieguvējiem kļuva Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), bet 1600 grupā triumfēja Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”). „Kurzemē 2009″ ātrākie no rallijsprintistiem izrādījās Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), apsteidzot visas pilnpiedziņas automašīnas.

Sestdien un svētdien Liepājas apkārtnē risinājās tradicionālais rallijs „Kurzeme”, kas šogad apvienoja rallija, rallijsprinta un rallija-reida čempionātus. Tā kā rallijsprintistiem šis bija čempionāta pēdējais posms, svētdienas vakarā pēc finiša Rožu laukumā kļuvuši zināmi visi laureāti. Visātrākie no rallijsprinta ieskaitē braucošajiem izrādījās čempionu titulu 1600+ klasē jau nodrošinājušie Uldis Briedis/Monvīds Austrums, kuri ar priekšas piedziņas „Renault Clio” sarežģītajos laika apstākļos (lietus, dubļi, slikta redzamība) spēja apsteigt visas pilnpiedziņas automašīnas. 1600+ grupā otro rezultātu sasniedza Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”), šādu pozīciju izcīnot arī kopvērtējumā. Trešais Liepājā finišēja Latvijas čempions rallijā N3 grupā Jānis Vīksna („Honda Civic Type-R”, stūrmanis Intars Iesalnieks), kurš iepriekš bija zināms kā Dana Lešča stūrmanis. Kopvērtējumā bronzas medaļas izcīnīja iepriekšējās sezonas sudraba laureāti Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”), uzrādot sesto rezultātu. 2008. gada čempions Krists Kalniņš („VW Golf II”, stūrmanis Kārlis Stupelis) pagalam neveiksmīgo sezonu noslēdza ar izstāšanos jau pirmajā ātrumposmā, kopvērtējumā paliekot tikai piektais.

Jaudīgākajā klasē 4WD+ kopvērtējuma pirmo divu vietu ieguvēji bija zināmi jau pirms pēdējā posma – čempionu godā Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”), bet sudrabs ekipāžai Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO IX”). Nestartējot Vorobjovam/Zicānam, kuri Liepājā cīnījās lielā rallija ieskaitē (pirmā vieta N4), pirmo vietu Kurzemē izcīnīja Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”), nodrošinot trešo pozīciju kopvērtējumā. Tikai 1,3 sekundes uzvarētājiem piekāpās Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”), līderpozīciju pazaudējot pēdējā ātrumposmā. Turpat netālu finišēja Gints Bremze/Toms Freibergs („Mitsubishi EVO”), pirmoreiz sasniedzot godalgotu pozīciju. Krietni ātrāki par sāncenšiem bija jau pieminētie vicečempioni Mēnesis/Ziediņš, tomēr viņi sestdienas vakarā izstājās pilsētas ātrumposmā un sacensības turpināja pēc „Superrally” sistēmas ar desmit soda minūtēm.

Piecas ekipāžas pirms rallija „Kurzeme 2009″ pretendēja uz zelta medaļām 4WD grupā. Sarežģītā trase izrādījās grūts pārbaudījums tehnikai un kandidātu pulks uz zelta medaļām saruka gandrīz pēc katra ātrumposma. Kā pirmie dzinēja defekta dēļ izstājās Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”), ar elektronikas problēmām sekoja Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) un divus „dopus” līdz finišam arī Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”). Šādā situācijā kopvērtējuma līderi Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) sacīkstes varēja turpināt, lieki neriskējot, kas arī tika izdarīts – sasniedzot otro vietu sacīkstēs, ekipāža kļuva par čempioniem. Švarcs-Švampāns līdz šim divreiz bija izcīnījis vicečempiona nosaukumu (2008. gadā līdz pirmajai vietai pietrūka tikai 3,2 sekundes) un reizi bronzas medaļu. Šī sezona kopā ar jauno stūrmani sākās ar nepatīkamu avāriju mājas sacīkstēs Gulbenē. Iespaidīga avārija tika piedzīvota arī ceturtajā posmā Madonā, taču pārējos posmos gūtās trīs uzvaras un divas otrās vietas, nodrošināja panākumu kopvērtējumā. Pēdējā ātrumposmā apsteidzot jaunos čempionus, par sacensību uzvarētājiem kļuva Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90″), pakāpjoties uz kopvērtējuma otro pozīciju. Breijeram šī ir pirmā uzvara karjerā, kas gūta pēc katastrofāli neveiksmīgās iepriekšējās sezonas, kad vai ikkatrās sacīkstēs tika piedzīvotas tehniskas ķibeles un kopvērtējumā tika ieņemta tikai 12. vieta. „Kurzemē 2009″ trešo pozīciju ieguva Sandis Boks/Jānis Veilands („Subaru Impreza RS”), kuri nepārtraukti cīnījās ar tehnikas defektiem un vairākkārt pat apsvēra iespēju izstāties. Kopvērtējumā trešo vietu pelnīti izcīnīja Patmalnieks/Ziemelis. Šķiet, ka par rallija „Kurzeme 2009″ atraktīvāko skatu parūpējušies tieši rallijsprinta 4WD klases pārstāvji: Vents Bičulis/Agris Roskošs ar savu „BMW 325 ix” kūleņojot notrieca slavenā līkuma „Ķirsītis” simbolu – līkuma ārmalā augošo ķiršu koku.

Pamatīga intriga valdīja 1600 klasē. Pirmo piecu posmu uzvarētāji brāļi Atis un Nauris Bruņinieki („VW Golf II”) pēdējā posmā izlēma startēt atsevišķi. Atis par stūrmani uzaicināja Miķeli Mežaku, bet Nauris pats sēdās pie 2008. gada čempiona Andra Andiņa „VW Golf II” stūres, par stūrmani ņemot Māri Ešmani. Šādas rokādes, neapšaubāmi, vairoja Mārtiņa Vītola/Ronalda Rozenberga („VAZ 2108″) izredzes kopvērtējumā tomēr aizspraukties priekšā Bruņiniekiem. Cerības vēl vairāk pieauga pēc pilsētas ātrumposma, kurā A. Bruņinieka automašīna smagi atsitās pret ceļa apmali un tika saliekts aizmugures tilts. Tā vietā, lai otrajā dienā aizvadītu taktisku braucienu un gūtu nepieciešamos punktus (vajadzēja vienkārši tikt līdz finišam), A. Bruņinieks izvēlējās iet uz visu banku, iesaistoties azartiskā cīņā par uzvaru ar Vītola ekipāžu. Spraigajā duelī par 4,1 sekundi ātrāks izrādījās A. Bruņinieks. Šāds sacensību iznākums nozīmēja, ka par čempioniem var pasludināt ekipāžu Atis un Nauris Bruņinieki, jo brāļiem pietika arī ar kopā braucot izcīnītajiem punktiem. Ja Liepājā būtu uzvarējuši sudraba medaļu ieguvēji Vītols/Rozenbergs, tad par titula piešķiršanu Naurim (Liepāja atsevišķos ātrumposmos uzrādīja rezultātus labāko trijniekā, taču piedzīvoja izstāšanos) būtu lēmusi LAF Standarta automobiļu komisija. Trešo vietu gan sacīkstēs, gan kopvērtējumā izcīnīja Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108″), pērn iegūto sudrabu nomainot pret bronzu.

„Road” klasē sezona noslēdzās ar Māra Freiberga/Edgara Trūpa uzvaru. Ekipāža, kura ierastās „VW Jetta” vietā startēja ar „Honda Civic Type-R”, tādējādi nodrošināja sudraba medaļas. Šis Freibergam ir jau ceturtais, bet Trūpam trešais vicečempiona tituls pēc kārtas. Atcerēsimies, ka pirms vairākiem gadiem par četrkārtēju vicečempionu pilnpiedziņas klasē kļuva Roberts Vuguls. 2009. gada čempioni Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”) Liepājā ierindojās otrajā vietā, bet pirmoreiz uz goda pjedestāla kāpa Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”), kuriem trešā pozīcija. Dramatiska cīņa izvērtās par kopvērtējuma trešo vietu. Jau pirmajā dienā milzīgu soda apjomu (40 minūtes) nopelnīja Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls („Mitsubishi EVO”), apmaldoties organizatoru viltīgi izveidotajā trasē. Tomēr viņu sīvākajiem sāncenšiem Uldim Dūkam/Pēterim Dūkam („Opel Tigra”) neizdevās izmantot šo dāvanu, jo ar sasniegto 6. vietu nepietika, lai kopvērtējumā apsteigtu pirmās dienas neveiksminiekus. Līdz ar to bronzas medaļas pirmajā autosportā aizvadītajā sezonā valsts prezidenta dēlam Kārlim Zatleram duetā ar pieredzējušo stūrmani Normundu Vugulu.

Komandu ieskaitē pēdējā posmā trešo uzvaru šosezon izcīnīja Liepājas vienība „B&K Rallijs”, ar šo panākumu kopvērtējumā pakāpjoties uz otro pozīciju. Par kopvērtējuma uzvarētāju kļuva „R1 Racing Team” (Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns, Raimonds Dūcis), Liepājā uzrādot otro rezultātu. Trešā vieta gan posmā, gan arī gada ieskaitē „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs, Ģirts Torgans, Kaspars Brencis, Rolands Mēnesis).

„Klasikas kausā” savā pirmajā startā par uzvarētājiem kļuva Didzis Meiers/Mārtiņš Meiers („BMW 316″). Pirmo vietu kopvērtējuma jau bija nodrošinājuši Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”).

„Junioru kausa” ieskaitē, kurā tika vērtēti 1988. gadā dzimuši un jaunāki piloti, visas sezonas garumā diemžēl startēja tikai viena ekipāža – Mārcis Ķenavs/Armans Ķenavs („VW Golf II”). Būdami vieni no ātrākajiem 1600 klasē, Ķenavi finišu sasniedza tikai divas reizes, piedzīvojot izstāšanos četrās sacīkstēs, tajā skaitā arī Liepājā.

Latvijas rallijsprinta čempionāts līdz ar to ir noslēdzies. Taču jau kādu laiku rit diskusijas par nākamās sezonas aprisēm. Būtiskākie jautājumi dienaskārtībā ir sporta ziemas riepu iespējamā ieviešana un „kulaciņu” tipa ātrumkārbas atļaušana dažās no ieskaites klasēm. Rallijsprinta sezonā šogad ir atlicis vēl viens starts – 19. septembrī Birzgales pagastā risināsies „SKY Rallija kauss”.

Plašāka informācija par rallijsprintu pieejama www.autosport.lv un www.laf.lv.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
7. posms, “Kurzeme 2009″
4WD+
Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”) 38:16,6, Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”) +1,3 sekunde, Gints Bremze/Toms Freibergs („Mitsubishi EVO”) +11,5.

1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 38:08,5, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”) +2:48,9, Jānis Vīksna/Intars Iesalnieks („Honda Civic Type-R”) +2:59,7.

1600
Atis Bruņinieks/Miķelis Mežaks („VW Golf II”) 40:54,3, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108″) +4,1, Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108″) +1:40,9.

4WD
Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90″) 40:26,5, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) +3,5, Sandis Boks/Jānis Veilands („Subaru Impreza RS”) +17:17,3.

ROAD*
Māris Freibergs/Edgars Trūps („Honda Civic Type-R”) 10,4 soda sekundes, Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”) 28,3, Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”) 34,5.

* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.

Komandas
„B&K Rallijs” (piloti Arvis Arums, Mareks Vītols) 39, „R1 Racing Team” (Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns) 37, „SEB RallyEmotions.net” (Ģirts Torgans, Kaspars Brencis, Rolands Mēnesis) 20.

„Klasikas kauss”
Didzis Meiers/Mārtiņš Meiers („BMW 316″) 43:46,8.

Noslēguma kopvērtējums*
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 90, Rolands Mēnesis 64, Aivars Bērziņš/Māris Šeflers 62, Arvis Arums/Gatis Balgalvis 52, Nauris Berķis/Arvis Piķis 40, Gints Bremze/Toms Freibergs 37.

4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 69, Kaspars Breijers/Gaidars Auns 63, Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 54, Sandis Boks/Jānis Veilands 52, Elmārs Aukšmuksts 50, Didzis Blūms/Aigars Rencis 46.

1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 90, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns 55, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 54, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 52, Krists Kalniņš 49, Ivars Liepiņš/Pēteris Rastorgujevs 41.

1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 90, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 75, Arnis Alksnis/Armands Pārupe 50, Arvo Himičs/Gints Lasmanis 45, Emīls Skaidrais/Edgars Grīns 41, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis 38.

ROAD
Mareks Vītols/Uģis Reņģe 87, Māris Freibergs/Edgars Trūps 73, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls 58, Uldis Dūka/Pēteris Dūka 57, Atis Ozoliņš/Gatis Jansons 50, Andis Mihelsons/Kristians Mihelsons 41.

Komandas
„R1 Racing Team” 222, “B@K Rallijs” 214, „SEB RallyEmotions.net” 200, “www.go4speed.lv/MS Rallijs” 175, „Auto Moto rallija komanda” 156, „RSR Rally Team Pro” 141.

Latvijas rallijsprinta kausa izcīņa
„Klasikas kauss”
Normunds Orlovs/Jānis Kollis 78, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis 60, Toms Zeleznevs/Rolands Trenko 32.

„Junioru kauss”
Mārcis Ķenavs/Armans Ķenavs 30.

* nosakot noslēguma kopvērtējumu, ekipāžu ieskaitē tiks atmests sliktākā posma rezultāts.

Foto: Fotoaģentūra “4rati”
Info: LAF SAK preses dienests

Pievienot komentāru

Vārds:

E-pasts:

Mājas Lapa

Jūsu E-pasts netiks publicēts.